Kaizen tréning, Kaizen képzés
Kaizen tréning, kaizen képzés vezetőknek
A lentiekben a 2-napos, nyílt Kaizen tréning tematikáját mutatjuk be, bár Kaizen tréningjeink több, mint 50%-ban céges képzések. A céges Kaizen-tréning tartalmát és időtartamát partnerünkkel egyeztetjük.
A képzést opcionális vizsga követheti.
Ha Ön céges Kaizen-képzés iránt érdeklődik, kérjük a tematikát egyfajta étlapként olvasni. Nincs két cég, sőt, nincs egyazon cégen belül két tréningcsoport, ahol biztosan mindenkinek ugyanazon előétel, leves, ugyanazon második fogás azonos körettel és mennyiségben, azonos desszert "ízlik" a legjobban. Ráadásul egészen pontosan tápanyag szükségletről kell beszélni. Készséggel szabjuk testre a Kaizen-képzés témáit és a gyakorlatokat.
Ami minden Kaizen képzésünkben közös, az az, hogy a tréning a folyamatos javítás kultúrájának a megteremtéséről szól.
Ennek vannak eszközei, ill. változásvezetési kompetenciákat is igényel.
i) A céges képzéseken egyrészt nagy az igény a Kaizen-kultúra szervezeti meggyökereztetésének módszereire.
ii) Másrészt gyakori a konkrét Kaizen technikák, eszközök, módszerek megismerésére az igény.
iii) Aztán egy örökzöld sláger. Konkrétan, lépésről lépésre, minden kapcsolódó részlettel együtt, hogyan szervezzek egy Kaizen-eseményt, pl. egy Kaizen-napot a cégnél?
iv) Lehet, hogy - őszintén kimondottan - "tüzet oltunk" a tréninggel: ilyen lehet például egy auditra történő felkészülés, vagy a minőséggel kapcsolatos és tovább már nem tűrhető problémák - gyors - megoldása.
v) Van úgy, hogy ASAP ki kell képezni néhány Kaizen menedzsert
vi) Amikor termelési vezetők, művezető, műszakvezetők ülnek bent a tréningen, nekik a gyakorlati készségfejlesztés népszerű. Az elején el sem hiszik, hogy lesz kutyából szalonna. Nem ritka, hogy egy résztvevő az első nap végén elköszönéskor mondja, hogy most már bevallhatja, jött a tréningre, mert kellett, de el sem tudta képzelni, hogy ő egyszer rávegye az embereit a mindennapi javításra.
Gyakori, hogy az operatív vezetőknek a Kaizen-tréninget a HR kötelező jelleggel szervezi. A tréningre "beültetett" résztvevők a tréning elején ki is mondják fenntartásaikat:
"Ez egy nagyon szép, de egy olyan csá**ból, aki gyakran be sem jön, vagy ha bent van, már az is csoda, ha nem hibázik, ki van csukva, hogy a jóI**** is kihozza a törődést"
Aztán, ahogyan haladunk a tréninggel, rájönnek a résztvevők, hogy a helyzet nem is annyira reménytelen. Egyre lelkesebben gyakorolják, hogy KONKRÉTAN mit, milyen szavakkal, mikor, miért, hogyan mondjanak. Mit ne mondjanak?
A Kaizen tréning eredményeként a résztvevő
- átitatódik a Kaizen szellemiségével, saját maga is a folyamatos javítás világában fog élni
- kezdi munkahelyi környezetében keresni a veszteségforrásokat, a nem értékteremtő tevékenységeket. A résztvevő már az első ebéd során a kiszolgálás folyamatát Kaizen szemüvegen keresztül nézi. A LEAN-elvek konyhai, felszolgálási be nem tartását sorolják a résztvevők és brain stormingolnak arról, hogy hogyan kellene megjavítani a folyamatot (!)
- a résztvevő megérti az inkrementális javulás lényegét, és a Kaizen kettős / duális természetét
- elsajátítja a Kaizen alapelveket
- megérti a Kaizent és tulajdonságait
- mivel lát sok best practice-t, a későbbiekben tud majd benchmarkolni
- tréningen van, ami gyakorlásra épülő tanulás. Ezért gyakorol is olyan soft készségeket, amellyel ő, a saját környezetében meg tudja teremteni és fenn tudja tartani a gyártócella, a sor, a terem (egyszóval mikrokozmoszának) Kaizen kultúráját
- képes lesz használni a Kaizen eszköztárat, a javítás metrikáit, KPI-ait
- tud majd Kaizen eventeket (Kaizen eseményeket) szervezni
A Kaizen tréning tematikája
Bevezetés a kaizenbe
- A kaizen filozófia és a kaizen eredete
- A kaizen rövid története
- A fogalmak jelentése
- A kaizen és a változásmenedzsment
- Kaizen és innováció
- A Kaizen mint szervezeti kultúra
- A kaizen kultúra megteremtése
- A kaizen és a lean
- A veszteségek láthatóvá tétele
- Kaizen és six sigma
- Kaizen és DMAIC
Kaizen megközelítések
- Just do it ...
- Kaizen események (events) és a PDCA ciklusok
- Kaizen blitz
A Kaizen folyamata
- Gyökérok analízis, Ishikawa, 5 whys
- Kaizen rendszerek (TQM, JIT, TPM),
- Gemba walk
- Mi a Gemba
- Mi a Gemba walk
- Miért érdemes, mi a haszna, kutatási eredmények
- Hogyan csináld jól
- Próbáljuk ki / gyakorlás (eljátszuk a Gemba sétát a tréningteremben és a nagybetűs élet helyzeteibe helyezzük a résztvevőket. A lehető legrosszabb válaszokkal, a legszörnyűbb munkatárs viselkedését és reakcióit is szimuláló gyakorlatokat végzünk)
- Gemba kaizen (3K, fordított és normál háromszög)
- Kaizen implementáció (a bevezetés / megvalósítás folyamata és eszközei; problémamegoldás, a 7-lépéses folyamat, PQCDSM)
- A kaizen csapat
Kaizen-események, mi legyen a Kaizen "story", a Kaizen értékelése
- A Kaizen-eventeket segítő LEAN eszközök (5S, Value Stream Mapping)
- Kaizen események előkészítése, szervezése, követése, "minden", amit a Kaizen eventekről tudni kell
- A Kaizen "Story" (kaizen események témaválasztása, a jelenlegi állapot helyzetelemzése és a kívánatos állapot leírása)
- A Kaizen event értékelése
A Kaizen kultúra fenntartása
- Változásvezetési készségfejlesztés
Opcionális Kaizen vizsga
Nyílt, 2-napos Kaizen tréning időpontjai és helyszínei kapcsán kérje tréningnaptárunkat! info@mediacomm.hu, +36209342760
A nyílt tréningek részvételi díja
Kérdéseit készséggel válaszoljuk meg (+36209342760, info@mediacomm.hu).
Kérje ajánlatunkat céges tréningre!
- Jelentkezés: A jelentkezési lapot a word dokumentum értelemszerű kitöltése után e-mailben, (info@mediacomm.hu) kérjük visszaküldeni.
- Az elfogadott jelentkezéseket visszaigazoljuk, kiküldjük az ún. előlegbekérő-levelet, annak kiegyenlítésekor kerül kiállításra a(z előleg) számla, majd a teljesítéskor a "nullás" (vég)számla.
- Kérdéseit készséggel válaszoljuk meg: +36209342760, info@mediacomm.hu